Statikus archívum, üzemelteti az ArchiveTeam Magyarország

Alapértelmezett megjelenés
Helyközi országos menetrend
Helyi menetrend

Különjáratok
Forgalmi szolgáltatások
Reklám szolgáltatások
Műszaki szolgáltatások
Telephelyek
Interaktív térképek
Hírek, információk
Közbeszerzési hirdetmények
Címek, telefonszámok
Bemutatkozás
Minőségirányítási rendszer
Internetes jegyvásárlás
Partnereink | PÁLYÁZATI EREDMÉNYEINK | Szakképzés - MKIK - STRATOSZ - Bakony Volán | Közérdekű adatok | Átalakulással kapcsolatos dokumentumok a társaság részvényesei részére |
Szakképzés - MKIK - STRATOSZ - Bakony Volán

A SZAKKÉPZÉS FONTOSSÁGA

A SZAKKÉPZÉS INTÉZMÉNYEI:
a.) a szakközépiskola;
b.) a szakiskola, beleértve a speciális szakiskolát és a készségfejlesztõ speciális szakiskolát is
[a továbbiakban az a) és b) pont alattiak együtt: szakképzõ iskola];
c.) a felsõoktatási intézmény;
d.) az állami felnõttképzési intézmény;
e.) a felnõttképzési törvényben meghatározott, iskolarendszeren kívüli szakmai képzést folytató intézmény;
f.) a központi képzõhely.

Az állam által elismert szakképesítéseket
az Országos Képzési Jegyzék (a továbbiakban: OKJ) tartalmazza.
(2) Az OKJ-ben kell meghatározni
a) a szakképesítés azonosító szám&aa 2000 cute;t, megnevezését és a hozzárendelt FEOR-számot,
b) a szakképesítések körét és szakmacsoportját,
c) a jegyzékbe kerülés évét,
d) a kizárólag iskolai rendszerû szakképzésben megszerezhetõ szakképesítéseket,
e) a szakképesítés megszerzéséhez szükséges képzés maximális idõtartamát (a szakképzési évfolyamok számát, az óraszámot),
f)
g) a szakképesítés szakmai és vizsgakövetelményei (a továbbiakban: szakmai és vizsgakövetelmény) meghatározására feljogosított minisztert, ideértve a Központi Statisztikai Hivatal elnökét, illetõleg a Közbeszerzések Tanácsának elnökét is (a továbbiakban: szakképesítésért felelõs miniszter).
(3) Az (1) bekezdésben foglaltakon kívül szakképzés folytatható más, a szakképzést folytató intézmény által megjelölt, az állam által nem elismert szakképesítés megszerzésére is.


MKIK és STRATOSZ
szakképzési támogatási szerzõdése


A TÁMOGATÁS CÉLJA:
a munkaerõ-piaci szereplõk iskolarendszerû szakképzés koordinációjában való részvételre történõ felkészüléshez szükséges feladatok finanszírozása az Elõterjesztésben szereplõ program- és költségtervnek megfelelõen.
 
A támogatás összegének folyósítása:
A támogatás összegének folyósítása három ütemben a feladatok és az elõrehaladási jelentések teljesítésének függvényében történik : 1. Támogató a szerzõdés mindkét fél által történõ szabályszerû aláírását követõ 8 banki napon belül a támogatási összeg 60%-át átutalja.2. A támogatási összeg további 20%-a akkor kerül átutalásra, ha Támogatott az 5.3 pontban meghatározott jelentési kötelezettségének eleget tett és a támogatás elsõ részletének felhasználásával Támogató által elfogadott módon elszámolt, valamint teljesítette a gazdálkodók munka-erõpiaci igényeinek feltárására szolgáló kérdõívek kitöltésére és rögzítésére vonatkozó indikátort. 3. A támogatási összeg fennmaradó 20%-a a projekt záróbeszámolójának elfogadását követõ 8 banki napon belül kerül átutalásra.
 
TÁMOGATOTT FELADATAI
Iskolarendszerû szakképzési koordinációban való részvétel: 1. Területi feladatokhoz rendelt személyi, tárgyi feltételek megteremtése,

2. Konzultációk és tájékoztatók szervezése

3. Szakanyagok készítése.

A STRATOSZ intézkedései a támogatási szerzõdésben foglalt feladatok teljesítésére

Konzultációk és tájékoztatók szervezése :
1. Támogatott regionális szakmai egyeztetõ fórumokat szervez valamennyi régióban a 4.2.6 pontban megjelölt szakmák vonatkozásában.

2. Ennek keretében feladata az összes érintett társ érdekképviselet és térségi szakmai szervezet bevonása a döntések elõkészítésébe, a gazdasági szereplõk célkitûzések érdekében történõ mozgósításába.

3. A konzultációk normatívája 10.000,- Ft/fõ, mely minden felmerülõ költséget tartalmaz, adókkal, járulékokkal együtt.
2000  
Szakanyagok készítése :
• Javaslat készítése a választott szakmák vonatkozásában a régiók, a megyék, és a kistérségek iskolarendszerben oktatott szakma képzési és beiskolázási szerkezetének kialakítására (a 9. sz. melléklet szerinti táblák)

• Javaslat készítése a megjelölt vállalt kistérségek esetében valamennyi az adott kistérségben iskolarendszerben oktatott szakma képzési és beiskolázási szerkezetének kialakítására.
 
A kistérségi feladatok ütemezése :
A kistérségi koordinációhoz kapcsolódó feladatok megvalósításának ütemezése:

I. negyedév:
Kapcsolatfelvétel (intézmények, gazdálkodók, együttmûködõ partnerek)
Helyzetelemzés (MKIK által biztosított KIR adatok alapján)

II. negyedév:
Adatgyûjtés a saját szakmákban (felmérés, saját empíriák)
Adatgyûjtés a további oktatott szakmák esetében (az együttmûködõ szervezetek adataiból)

III. negyedév:
Adatgyûjtések lezárása
A kistérségben oktatott szakmák vonatkozásában a képzési és beiskolázási szerkezet kialakítására tett javaslatok megfogalmazása

IV. negyedév:
Zárószakasz
Felkészülés a következõ idõszakra
 
AZ MKIK szakképzési munkák egységes és pontos értelmezése érdekében az alábbiakban összefoglaljuk a STRATOSZ keretében végzendõ munkák során alkalmazandó legfontosabb eljárási elveket és módszereket. A munkavégzés során bizonyára felmerülõ további általános jellegû tájékoztatási igényeket is hasonló módon, számozott TÁJÉKOZTATÓ formájában adjuk ki. Általános eljárási rend:1. Tekintettel arra, hogy a TÁMOGATÁSI SZERZÕDÉST az MKIK és a STRATOSZ között jött létre, minden ezzel kapcsolatos munka összegzése és végsõ elszámolása a STRATOSZ központján keresztül történik. A STRATOSZ régióinak szakértõi, a többi régióval és az MKIK-val az operatív munkával kapcsolatosan igyekezzenek közvetlen kapcsolatot tartani, de az általános érvényû és hatású kérdésekben a STRATOSZ központi szakképzési koordinátor felelõs és jogosult.

2. Az MKIK munkákkal kapcsolatos eljárási rendet a jelen TÁJÉKOZTATÓ és az MKIK által kiadott elvárások együttesen tartalmazzák, ezért a munkákban részvevõk ennek megfelelõen járjanak el.
(Azt tanácsoljuk, hogy minden régió gondoskodjon, hogy ezek az intézkedések az érdekeltek rendelkezésére álljanak.)

3. A régiókban folyó munkák régiószintû irányítását a STRATOSZ régió vezetõi végzik a régiókoordinátorok bevonásával. Ennek megfelelõen minden az MKIK munkákkal kapcsolatos régiószintû állásfoglalást a régió vezetõje, vagy az általa erre hivatalosan megbízott személy hozhat.

Elszámolási eljárások:

1. Az MKIK munkákkal kapcsolatos minden felmerülõ költséget az MKIK által kiadott tájékoztatókban részletezett módon kell elszámolni a STRATOSZ központja felé, ahonnan elvégezve az összegzést és ellenõrzést, kerül tovább az MKIK-hoz.

2. Az MKIK munkákkal kapcsolatos minden felmerülõ költségrõl a számlát, fizetési jegyzéket, stb. a STRATOSZ nevére kell kiállítani: STRATOSZ
Budapest, Bécsi út 3-5.
3. Minden szerzõdés jellegû okmányt (megbízási szerzõdés, munkaszerzõdés, stb.) a STRATOSZ elnöke, Tóth István jogosult aláírni.

4. A régióknak az elvégzett munkákról készült idõszakos számla elszámolásaikat és jelentéseiket az MKIK által kiadott elszámolási rendnek megfelelõen (listákban foglalva) kell a STRATOSZ központjába eljuttatniuk.

5. Minden okmányt, számlát, amit a régiók a STRATOSZ-hoz nyújtanak be, a régió vezetõjének, vagy hivatalos megbízottjának szignálásával kell ellátni.
 

A munka során elért kiemelkedõ STRATOSZ eredmények

Amint azt már az 5. Tájékoztatómban is írtam, az MKIK tájékoztatóit a feladatok állásáról rendszeresen megküldjük a régióknak, aminek tanulmányozására ezúttal is felhívom a figyelmet.

A jelenlegi Tájékoztatóban arról számolhatok be, hogy az MKIK június 16, tájékoztatója szerint a felmérés jelenlegi fázisában a STRATOSZ, a résztvevõ 15 szervezet között (KIK kivételével) a harmadik helyen áll a FOGLALÁS területén, hatodik helyen, a RÖGZÍTÉS területén és az elsõ helyen áll a FOGLALÁS ÉS RÖGZÍTÉS ÖSSZESÍTETT területén.
Az MKIK TÁJÉKOZTATÓJÁT és a sorrendeket, tartalmazó táblázatokat csatoltam.

Az elismerésre érdemes eredményt köszönöm azoknak a régióknak, akik élenjárnak a feladatok teljesítése területén, és sok köszönet illeti azokat a régiókat, melyek az 5. TÁJÉKOZTATÓBAN szereplõ kérésnek megfelelõen máris vállalkoztak arra, hogy a feladatok teljesítése területén nehezebben haladó régióknak segítenek

A felmérések befejezõ fázisában továbbra is kérem, hogy azok a régiók, melyek lemaradásban vannak, kérjenek támogatást a munkában élenjáró régióktól.

A TÁMOGATÁSI SZERZÕDÉS teljesítése

Általános összefoglalásA STRATOSZ az RFKB szakképzési program keretében minden korábbinál jelentõsebb fejlõdést ért el a szakterületére vonatkozó szakképzési munkák szervezésében, a szükséges személyi és tárgyi infrastruktúra kiépítésében és fejlesztésében:

• Sikerült elérni, hogy minden régió szervezetüknél kiválasztásra és megbízásra került egy szakképzési régiókoordinátor és szinte minden régióban kialakítottunk egy, néhány régióban kettõ szakképzési régiókoordinátor helyettest is. Ezzel a módszerrel biztosítható, hogy a tisztségviselõ szakemberek szakmai elfoglaltságai mellett is eleget tudnak tenni a szakképzési feladatoknak.

• A szakképzési feladatok eredményes elvégzése érdekében a STRATOSZ központja számos módszerrel segítette a régiók munkáját, melyek közül néhányat megemlítünk:
- Az RFKB projekt feladatainak pontos és egyértelmû értelmezése érdekében a munkában részvevõk és vezetõik számára, diasorozattal támogatott, egész napos konferenciát tartottunk,
- Az RFKB munkák folyamatos végzésének érdekében általában havonta legalább egy TÁJÉKOZTATÓT adtunk ki az éppen végzendõ munkákról és a következõ feladatokról. Összesen 12 TÁJÉKOZTATÓT adtunk ki, melyeket még egy záró tájékoztató fog követni.
- Részletes tájékoztatót készítettük a pénzügyi elszámolások szakszerû elvégzésére és a munka során felmerült elszámolási kérdésekrõl újabb rendszeres tájékoztatást adtunk.

Kitekintés a következõ évre 

Az emberi erõforrások (menedzsment, szakértõk, adminisztráció) munkájának értékeléseAz RFKB projekt keretében végzett eddigi munka sok területen felpezsdítette a kapcsolatokat, de a munkában részvevõket még egyéb szakmai munkájuk olyan mértékben lefoglalják, hogy rendszeres, személyes kapcsolattartásra nincs lehetõségük. Örvendetes viszont, hogy a régiók területén dolgozó szakképzési szakértõk internetes kapcsolatai jelentõsen felerõsödtek, és tartósnak mutatkoznak.

A munkaadói és a kamarai szakértõk kapcsolata szélesebb körû és tartalmasabb, mint a munkavállalói kapcsolatok. A munkavállalói szövetségek területén a jövõben célszerû kiemelt figyelmet fordítani a kapcsolatok építésére.

Az év tapasztalatai alapján a következõ években a kamarák és a szociális partnerek tisztségviselõinek kapcsolat-építõ rendezvények tartását tervezzük.

Befejezõ összegzések  

Összegezve az eddigi munkát, elmondható, hogy a STRATOSZ területén az RFKB feladatok végzése eredményesen haladt és a feladatok túlnyomó többségét a régióknak határidõre sikerül befejezni.

Sajnos az eredetileg tervezett határidõ lerövidítése miatt néhány régió nem tudta az összes tervezett feladatot elvégezni, sõt az elõrehozott beszámolási kötelezettség miatt még az egyébként elvégezhetõ munkákat sem tudták befejezni.

A rendkívüli befejezési határidõ okozta jelentõs többlet adminisztráció ellenére az éves munkát nagyon jónak ítéljük meg és a szerzett tapasztalatok alalpján felkészülten várjuk a következõ évi feladatokat.
 



mail: bakonyvolan@bakonyvolan.hu
utolsó frissítés dátuma 2015-05-29 0